Šī brīža 8 dārgākie tilti pasaulē. Iespaidīgi!

Lasīt rakstu


Šī brīža 8 dārgākie tilti pasaulē. Iespaidīgi!

Kultūra Raksts pievienots: 2021. gada 09. decembrī

Šī brīža 8 dārgākie tilti pasaulē. Iespaidīgi!

Latvija šajā sarakstā gan nav.


Šķiet, vēl tikai aizvakar, visi cepāmies par Dienvidu tilta dārgajām izmaksām, kas medijos un sabiedrībā to padarīja par “dārgāko tiltu pasaulē”, precīzas izmaksas joprojām miglā tītas, taču zināms, ka esam pārmaksājuši aptuveni 50 miljonus latu, tikmēr kopsummā iztērējot ap 600 miljoniem latu (Eur 852 mlj.). Ir gan arī dzirdēts, ka šī summa varētu būt pat divtik lielāka. Latvijā nav daudz šāda apjoma projektu, tāpēc kļūdas ir tikai pašsaprotamas. Galu galā, skola maksā naudu.

Tikmēr paskatīsimies, kuri patiesībā ir dārgākie tilti pasaulē, šobrīd.

Kerch Strait bridge


Izmaksas – Eur 3,26 mljrd.
Kopējais garums – 19 km

Krimas tilts ved pāri visam Kerčas šaurumam, padarot to par garāko tiltu, kādu Krievija jebkad uzbūvējusi. Šī milzīgā būve stiepjas 19km garumā, tikmēr tās uzbūvēšanai pietika vien ar trīs gadiem. Laika posmā no 2016. līdz 2018. gadam, milzu tempos tika pabeigta automašīnu pārbrauktuve, bet pēc vēl aptuveni pusotra gada, arī dzelzceļa pārvads.

Evergreen Point Floating Bridge

Izmaksas – Eur 3,96 mljrd.
Kopējais garums – 2,35 km

Šis ir jauns, taču vienlaikus arī vecs tilts, kura pirmsākumi meklējami 1963. gadā. Kā jau tik vecām celtnēm pieklājas, arī šo tiltu nācās pārbūvēt, un tā – 2016. gadā tika atklāts jaunais, visu laiku garākais un platākais, plostveida tilts pasaulē. Tas atrodams ASV, Vašingtonas štatā, savienojot Sietlas pilsētu ar tās austrumu daļu.

Akashi Kaikyo Strait Bridge

Izmaksas – Eur 4,43 mljrd.
Kopējais garums – 3,9 km

Garākā piekartilta vidusdaļa pasaulē, pieder tieši šim brīnumdarbam. Tā jau pati par sevi vien stiepjas 1991 metra attālumā, tikmēr milzīgās konstrukcijas izbūvei, bija nepieciešami 10 gadi. Tilts tika nodots ekspluatācijā 1998. gadā un nodrošina veiksmīgu ļaužu masu tikšanu pāri Akashi šaurumam vēl šodien.

The Great Belt Bridge

Izmaksas – Eur 5,59 mljrd.
Kopējais garums – 6,79 km

Šis tilts savieno divas Dānijas salas – Zealand un Funen. Papildus pārbrauktuvei automašīnām, ir arī izbūvēts tunelis, priekš dzelzceļa transportlīdzekļiem. Būvniecības darbi sākās 1991. gadā, un tā pilnīgai pabeigšanai bija nepieciešami 7 gadi.

Øresund Bridge

Izmaksas – Eur 5.71 mljrd.
Kopējais garums – 16 km

Tilts, kas savieno divas Skandināvijas valstis – Zviedriju un Dāniju.  Tilta konstrukcija ved gan pāri, gan iekšā ūdens dzelmē, un tas tika pabeigts 2000. gadā. Šis ir garākais ceļa pārvads Eiropā, tikmēr tā būvēšana aizņēma 5 gadus. 2002. gadā, tilts saņēma IABSE balvu, kuru saņem tikai iespaidīgākie inženierijas sasniegumi pasaulē.

San Francisco – Oakland Bay Bridge (austrumu flanga remontdarbi)

Izmaksas – Eur 5,71 mljrd.
Kopējais garums – 3.5 km

Tilta remontdarbi var izrādīties pat dārgāki par pašu būvniecību. Sākotnējās izmaksas, tika lēstas ap 250 miljoniem ASV dolāru, tomēr ap laiku, kad tas tika pabeigts, San Francisco iedzīvotājiem nācās šķirties no 6.5 miljardiem dolāru, lai tilts varētu turpināt savu darbību, pēc 18 gadus ilgiem remontdarbiem. Šobrīd šis ir platākais tilts pasaulē, ar ko arī veiksmīgi iekļuvis ginesa rekordu grāmatā.

Great Seto Bridge

Izmaksas – Eur 13.65 mljrd.
Kopējais garums – 13.1 km

Atrodams Japānā, dēvēts arī par Seto Ohashi Bridge, tas tika atvērts publiskai pārbraukšanai 1988. gadā. Ar tilta palīdzību, iespējams apciemot kādu no piecām mazajām saliņām, kas atrodamas starp abiem tilta krastiem. Šobrīd šis joprojām ir garākais divdaļīgais tilts pasaulē.

Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge

Izmaksas - Eur 17,68 mljrd.

Kopējais garums – 55 km

Tilts, kas savieno Hong Kongu ar Ķīnu un Makao, sadalās trīs mazākos tiltos un vienā tunelī. Tas tika pabeigts 2018. gadā un milzīgā konstrukcija padara to ne vien par dārgāko, bet arī garāko tiltu pasaulē.

SPĒLĒT KAZINO