Counter-Strike: Leģendārā spēle, kas izmainīja FPS uz visiem laikiem

Lasīt rakstu


Counter-Strike: Leģendārā spēle, kas izmainīja FPS uz visiem laikiem

Gaming Raksts pievienots: 2021. gada 06. septembrī

Counter-Strike: Leģendārā spēle, kas izmainīja FPS uz visiem laikiem

Daudziem spēle saistās ar bērnību, bet daudziem - joprojām ar ikdienu.


Uzdodot jautājumu ikvienam video spēļu cienītājam Latvijā, uz jautājumu, kāda ir pirmā spēle, kuru spēlēji, visbiežāk nāksies dzirdēt atbildi “Counter-Strike 1.6”. Tā popularitātei bija vairāki iemesli. Pirmkārt, Latvijā, kā jau daudz kur pēc padomju telpā, jauniešiem un citiem spēlmaņiem nācās sadzīvot ar krietni pieticīgāku datortehniku, kā citur pasaulē. Counter-Strike pieticīgās sistēmprasības palīdzēja CS straujajai izplatībai un pieejamībai visiem spēlētājiem, neatkarīgi no to maciņu biezuma. Tāpat astoņdesmito gadu bērni noteikti atceras interneta kafejnīcu fenomenu, kur gan lokālajā tīklā, gan globālajā tīmeklī CS tika dzīts uz nebēdu. 

Tas, protams, nebija vienīgais iemesls spēles popularitātei – divtūkstošo gadu sākums bija citi laiki, kad militārā tematika un reālisms spēlēs nebija ne tuvu tik izplatīta kā mūsdienās – tanī laikā tirgu dominēja tādas FPS (first-person-shooter) klasikas kā Quake 3 Arena un Unreal Tournament, kuras raksturoja futūristiski ieroči, zinātniskās fantastikas iedvesmotas arēnas, drudžains temps un tūlītēja atdzimšana pēc katras nāves. CS piedāvāja kardināli citu pieredzi – realitātei pietuvinātas lokācijas, īstajā dzīvē pieejamus ieročus un spēles režīmus, kuros - ja tevi nošauj, tu paliec miris līdz raunda beigām, tādējādi paceļot spēles likmes. Dalījums komandās, kā arī uz uzdevumu izpildīšanu orientētā spēles gaita, padarīja to daudz taktiskāku, paredzamāku, taču ne mazāk saspringtu.

FPS Half-Life pati par sevi ir leģendāra – pateicoties savam laikam detalizētajiem līmeņiem, to interaktivitātei un tam, ka spēlētājs pilnībā varēja iejusties spēles galvenā varoņa Gordona Frīmena ādā, piedzīvojot visu spēles stāstu no pirmās personas. Tanī pat laikā spēle piedāvāja plašu klāstu ar dažādiem modifikācijas rīkiem, kas ļāva spēlētājiem un entuziastiem radīt pašiem savas vienspēlētāja un daudzspēlētāja pieredzes. Starp daudzajiem modiem, kuri atdzīvināja gan 2. pasaules karalaukus, gan vikingu un pirātu cīņas, bija arī Counter-Strike - spēles modifikācija, kura ļāva spēlētājiem iejusties teroristu vai speciālo vienību kareivju lomās, atstāja tik lielu iespaidu uz Half-Life izstrādātājiem un izdevējiem Valve, ka kompānija ne tikai pieņēma darbā moda izveidotājus Minu lī (Mihn Le) un Džesi Klifu (Jess Cliffe), bet arī iegādājās visu Counter-Strike intelektuālo īpašumu. Spēle 2000. gadā piedzīvoja savu komerciālo relīzi. Tā guva universālus panākumus gan komerciāli, gan kritiķu vērtējumā, un jau 2001. gadā iezīmējās tas, cik būtiska būs Counter-Strike ietekme uz esporta attīstību – 2001. gadā notika pirmai ievērojamais Counter-Strike turnīrs – Cyberathlete Professional League Ziemas čempionāts, kuru uzvarēja zviedru komanda “Ninjas in Pyamas”.

Pēc spēles iznākšanas gadu gaitā tā tika iekļauta dažādās līgās, piemēram, ESL (Electronic Sports League). Laika posms starp 2002. gadu un 2007. gadu daudzu acīs ir uztverams kā Counter-Strike zelta laikmets. Spēles panākumi esportā lielā mērā bija atkarīgi no augstā prasmju līmeņa, kurš bija nepieciešams, lai spēlētu Counter-Strike profesionāli. Tieši nepieciešamā prasmju līmeņa samazināšanās ir uzskatāma par galveno iemeslu, kādēļ spēles nākošajai daļai – Counter-Strike: Condition Zero, kura pēc problemātiskas izstrādes iznāca 2004. gadā, neizdevās atkārtot Counter-Strike pirmā iznāciena panākumus. Counter-Strike kopienā bija novērojama nopietna šķelšanās, kuru no abām spēlēm turpmāk spēlēt augstākajā līmenī, kas radīja sarēžģījumus esporta kopienā.

2012. gadā, iznākot spēles nākošajai Counter-Strike: Global Offensive, pēc pāris mēnešu cīņas ar problēmām spēles balansā, kā arī dažādām tehniskām nebūšanām, Valve atkal varēja atviegloti uzelpot – tās rokās atkal bija esporta un komerciāls hīts, kuram izdevās apvienot sadrumstaloto spēles kopienu. No jauna uzplauka pasaules mēroga Counter-Strike čempionāti, piemēram, CS:GO Major Championship, kā arī ESL Pro līgai, kurā piedalās pasaulē atpazīstamākās esporta komandas, piemēram, Team Liquid, Faze Clan un Ninjas in Pyamas un daudzas citas.

Ņemot vērā CS:GO nemainīgi augsto popularitāti un esporta industrijas straujo attīstību, Spēlēt LV grupa rīko Latvijā vēl nebijuša mēroga turnīru – “CS:GO akadēmiju”, kurā 32 komandas sacentīsies ne tikai par balvu fondu, bet arī par 30 000 EUR spēlētāju algās, savu terniņu zāli, treneriem un visu pārējo nepieciešamo, lai paceltu savu esporta karjeru jaunā līmenī! Turnīra kopā ar Spēlēt.lv kopā rīko Goexanimo, kuri ar esporta attīstību Latvijā aizraujas jau kopš 2009. gada. Turnīra noslēgums notiks 16. un 17. okotobrī Studio 69 telpās. Vairāk par turnīra norisi, noteikumiem un pietiekšanos vari uzzināt speletgaming.com.

Līdzīgi raksti

SPĒLĒT KAZINO